October 2019

October

Targeted competencies:

-Reading and writing varied texts

-Communicate effectively

 

Content:

Theme: Halloween

Daily 5 (ateliers)

 

Reading:

v  Review previous strategies:

·         Eagle eye (check the pictures)

·         Questioning koala (ask yourself questions)

·         Moe the moose (check for understanding)

 

v  New Strategies

·         Mindy the mouse (make a movie in your mind)

·         Ella the elephant (the story elements: characters, problem, solution etc.)

 

v  Guided reading with the teacher according to reading level.

 

Writing:

v  Personal writing time in journals using the sounds of the month

v  Writing strategies: Writing complete sentences (who-does-what)

v   Review punctuation (. ! ?)

v  Review capital letters.

v  The five Ws (Who, What, Where, When, Why + How) when writing a story.

v  Use ipad or dictionary as a reference to find difficult words to spell.

v  Scary story

 

Wordwork

v  Review of Grade 1 power words

 

Soundprints

v  Review of sounds: O of octopus, M of milk, P of pencil

 

Evaluations:

Spelling tests

Reading comprehension

Verify reading strategies and assigned writing tasks (e.g. scary story)

 

September 2019

COMPÉTENCES VISÉES :

-Lire des textes variés

-Écrire des textes variés

-Communiquer de façon appropriée

CONTENU:

Theme: Beginning of the school year

Lecture

Daily 5 (ateliers): Introduction

Stratégies de lecture:

·         Eagle eye (check the pictures),

·         Questioning koala (ask yourself questions)

·         Moe the moose (check for understanding)

Vérification du niveau de lecture pour le home reading

Écriture

Écriture libre dans le journal

Stratégie d’écriture:

·         Écriture de phrases complètes (who-does-what)

·         Signes de ponctuation (majuscules et points)

Travailler la calligraphie des lettres – écriture cursive

Wordwork (Travail de mots)

Révision des power words vus en 1re année

Soundprints (Conscience phonétique)

Révision des sons: A of apple, D of dinosaur, N of nest, T of turtle

Stratégie de communication : Bonne position/habitudes d’écoute et de communication

Introduction du système de motivation pour l’utilisation de l’anglais dans l’école

ÉVALUATIONS :

·         Spelling test (Révision des Power words de 1 re année): le 26 septembre

·         Vérification du niveau de lecture pour le home reading

 

·         Vérification des stratégies de lecture et écriture enseignées