October 2018

Targeted competencies:

v Reading and writing varied texts

v Communicate effectively

Content:

Theme: Halloween

 

Daily 5 (ateliers)

Reading:

v  Review previous strategies:

·         Eagle eye (check the pictures)

·         Questioning koala (ask yourself questions)

·         Moe the moose (check for understanding)

v  New Strategies

·         Mindy the mouse (make a movie in your mind)

·         Ella the elephant (the story elements: characters, problem, solution etc.)

v  Guided reading with the teacher according to reading level.

 

Writing:

v  Personal writing time in journals using the sounds of the month

v  Writing strategies: Writing complete sentences (who-does-what)

v   Review punctuation (. ! ?)

v  Review capital letters.

v  The five Ws (Who, What, Where, When, Why + How) when writing a story.

v  Use toolbox or dictionary as a reference to find difficult words to spell.

 

Wordwork (Étude de mots)

v  Review of Grade 1 power words

v  Working on calligraphy – cursive letters

 

Soundprints (Conscience phonétique)

v  Review of sounds: O of octopus, M of milk, P of pencil

Communication strategy: Good position/habits of listening and communicating.

 

Evaluations:

Spelling test  (October 12th and 26th)

Reading comprehension (October 29th)

 

 

September 2018

COMPÉTENCES VISÉES :

-Lire des textes variés

-Écrire des textes variés

-Communiquer de façon appropriée

 

CONTENU:

Theme: Beginning of the school year

Lecture

Daily 5 (ateliers): Introduction

Stratégies de lecture:

·   Eagle eye (check the pictures)

 

·   Questioning koala (ask yourself questions)

  • Moe the moose (check for understanding)

Vérification du niveau de lecture pour le home reading

Écriture

Écriture libre dans le journal

Stratégies d’écriture:

  •     Écriture de phrases complètes (who-does-what)
  •    Signes de ponctuation (majuscules et points)

Travailler la calligraphie des lettres – écriture cursive

 

Wordwork (Étude de mots)

Révision des power words vus en 1re année

 

Soundprints (Conscience phonétique)

Révision des sons: A of apple, D of dinosaur, N of nest, T of turtle

Stratégie de communication : Bonne position/habitudes d’écoute et de communication

Introduction du système de motivation pour l’utilisation de l’anglais dans l’école

 

ÉVALUATIONS :

  • Spelling test (Révision des Power words de 1 re année): le 14,28 septembre
  • Vérification du niveau de lecture pour le home reading
  • Vérification des stratégies de lecture et écriture enseignées